2020 online forma banner

2017 09 09 b lykeiou s12017 09 09 b lykeiou s2

ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ

2016-17 Νέα Κατανομή Σχολών ανά Επιστημονικό Πεδίο

Μεγάλες ανατροπές φέρνει η ανακατανομή των σχολών στα επιστημονικά πεδία, που ανακοίνωσε το υπουργείο Παιδείας. Ο λόγος της ανακατανομής είναι ότι προσπαθούν να μειώσουν τις παρενέργειες που εμφανίστηκαν στην πρώτη εφαρμογή του συστήματος.

Στο 1ο πεδίο προστέθηκαν τρία τμήματα που παλιά ανήκαν στο 1ο πεδίο, όπως μπορείτε να δείτε στον πίνακα. Το πρόβλημα που παρουσιάστηκε στις σχολές του πεδίου ήταν ο μεγάλος αριθμός υποψηφίων σε σχέση με τις λίγες θέσεις, που κάνουν δύσκολη την εισαγωγή στις σχολές του πεδίου.

Στο 2ο πεδίο υπήρχε το πρόβλημα με τις σχολές πληροφορικής. Οι υποψήφιοι του πεδίου μπορούσαν να δηλώσουν τις σχολές των Μηχανικών Πληροφορικής, αλλά όχι τις σχολές Πληροφορικής, πράγμα εντελώς παράλογο. Τώρα μπορούν να δηλώσουν όλες τις σχολές πληροφορικής από το 2ο πεδίο και όχι όλες από το 5ο πεδίο, αφού οι σχολές μηχανικών απαιτούν γνώσεις φυσικής που οι προερχόμενοι από το 5ο πεδίο υποψήφιοι δεν έχουν. Δεν μπορώ, όμως, να καταλάβω την ένταξη στο 5ο πεδίο των τμημάτων ηλεκτρονικής και αυτοματισμού των ΤΕΙ, που απαιτούν γνώσεις φυσικής και όχι η ένταξη των τμημάτων μαθηματικών, για παράδειγμα, που δεν απαιτούν γνώσεις φυσικής.

Στο 3ο πεδίο, όπως μπορούμε να δούμε στους πίνακες, έχουμε την ένταξη 22! τμημάτων, στην προσπάθεια του Υπουργείου να λύσει το πρόβλημα που εμφανίστηκε, με την υπερσυγκέντρωση υποψηφίων στο 3ο πεδίο, πράγμα που εκτόξευσε τις βάσεις του πεδίου και, κυρίως, άφησε πολλούς υποψηφίους εκτός τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, αφού η χαμηλότερη βάση εισαγωγής στις σχολές του 3ου πεδίου ήταν 10.825 μόρια, ενώ στις σχολές του 2ου πεδίου ήταν μόλις 1560 μόρια.

Οι διορθωτικές κινήσεις ήταν επιβεβλημένες για να λυθούν οι παρενέργειες που εμφάνισε το σύστημα στην πρώτη εφαρμογή του ταλαιπωρώντας τους υποψηφίους του 1998. Αυτές οι απαραίτητες κινήσεις, όμως, αλλοιώνουν τη φιλοσοφία του συστήματος που ήταν όσοι εισάγονται σε μία σχολή να έχουν εξεταστεί στα ίδια μαθήματα. Με την ένταξη τόσων πολλών τμημάτων και σε δεύτερο πεδίο αλλοιώνεται η φιλοσοφία του συστήματος.

Είναι προφανές, λοιπόν, ότι το σύστημα είναι κακοσχεδιασμένο, αφού οι απαραίτητες κινήσεις το αλλοιώνουν. Ο κακός σχεδιασμός οφείλεται στο ότι ξεκίνησε πριν από τρία ακριβώς χρόνια επί Υπουργίας του κ. Αρβανιτόπουλου και όταν ψηφίστηκε δεν είχε ολοκληρωθεί ο σχεδιασμός του. Έγραφε, μάλιστα, ο νόμος θα σας πούμε σε 6 μήνες την ένταξη των σχολών στα πεδία. Τελικά χρειάστηκαν σχεδόν δύο χρόνια και αποδείχθηκε ότι αυτό ήταν το αδύνατο σημείο.

Το ζήτημα που προκύπτει είναι ότι αντικαταστήσαμε ένα σύστημα που είχε φτάσει στα όριά του (το σύστημα Αρσένη) με ένα άλλο που αποδεικνύεται ότι δεν είναι καλύτερο, μάλλον είναι χειρότερο, με μόνη ουσιαστική διαφορά την μη προσμέτρηση των προφορικών βαθμών και τη μείωση των μαθημάτων.

Και στο 1ο Πεδίο εντάσσονται τα τμήματα
ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΠΑΝΤΕΙΟ
ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΜΕΣΩΝ & ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΤΕ (ΚΑΣΤΟΡΙΑ) ΤΕΙ ΔΥΤ. ΜΑΚ.
ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΜΕΣΩΝ & ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΤΕ (ΑΡΓΟΣΤΟΛΙ) ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ
Και στο 2ο Πεδίο εντάσσονται τα τμήματα
ΘΕΑΤΡΟΥ (ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ) ΑΠΘ
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ (ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ) ΑΠΘ
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ (ΚΕΡΚΥΡΑ) ΙΟΝΙΟ ΠΑΝ/ΜΙΟ
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ (ΑΘΗΝΑ) Ο.Π.Α.
ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗΣ (ΑΘΗΝΑ) Ο.Π.Α.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ (ΛΑΜΙΑ) ΠΑΝ. ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ (ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ) ΠΑΝ. ΜΑΚΕΔ.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ (ΠΕΙΡΑΙΑΣ) ΠΑΝ. ΠΕΙΡΑΙΑ
ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗΣ & ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ (ΠΕΙΡΑΙΑΣ) ΠΑΝ. ΠΕΙΡΑΙΑ
ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ (ΠΕΙΡΑΙΑΣ) ΠΑΝ. ΠΕΙΡΑΙΑ
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΗΛΕΜΑΤΙΚΗΣ (ΑΘΗΝΑ) ΧΑΡΟΚΟΠΕΙΟ
ΜΟΡΙΑΚΗΣ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ & ΓΕΝΕΤΙΚΗΣ (ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ) ΔΠΘ
ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ (ΠΕΙΡΑΙΑΣ) ΠΑΝ. ΠΕΙΡΑΙΑ
Και στο 3ο Πεδίο εντάσσονται τα τμήματα
ΔΑΣΟΛΟΓΙΑΣ & ΦΥΣΙΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ (ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ) ΑΠΘ
ΘΕΑΤΡΟΥ (ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ) ΑΠΘ
ΧΗΜΕΙΑΣ (ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ) ΑΠΘ
ΔΑΣΟΛΟΓΙΑΣ & ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ & ΦΥΣΙΚΩΝ ΠΟΡΩΝ (ΟΡΕΣΤΙΑΔΑ) ΔΠΘ
ΧΗΜΕΙΑΣ (ΑΘΗΝΑ) ΕΚΠΑ
ΧΗΜΕΙΑΣ (ΙΩΑΝΝΙΝΑ) ΠΑΝ. ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
ΧΗΜΕΙΑΣ (ΗΡΑΚΛΕΙΟ) ΠΑΝ. ΚΡΗΤΗΣ
ΧΗΜΕΙΑΣ (ΠΑΤΡΑ) ΠΑΝ. ΠΑΤΡΩΝ
ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΘΑΛΑΣΣΑΣ (ΜΥΤΙΛΗΝΗ) ΠΑΝ. ΑΙΓΑΙΟΥ
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ (ΜΥΤΙΛΗΝΗ) ΠΑΝ. ΑΙΓΑΙΟΥ
ΠΛΑΣΤΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ & ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ (ΙΩΑΝΝΙΝΑ) ΠΑΝ. ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ (ΑΘΗΝΑ) ΤΕΙ ΑΘΗΝΑΣ
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ (ΑΡΓΟΣΤΟΛΙ) ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ (ΚΑΡΔΙΤΣΑ) ΤΕΙ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ (ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ) ΤΕΙ ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ (ΚΑΛΑΜΑΤΑ) ΤΕΙ ΠΕΛ/ΝΗΣΟΥ
ΔΑΣΟΠΟΝΙΑΣ & ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΦΥΣΙΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ (ΔΡΑΜΑ) ΤΕΙ ΑΝ. ΜΑΚ. ΘΡΑΚΗΣ
ΔΑΣΟΠΟΝΙΑΣ & ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΦΥΣΙΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ (ΚΑΡΠΕΝΗΣΙ) ΤΕΙ ΣΤ. ΕΛΛΑΔΑΣ
ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΒΙΟΙΑΤΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΤΕ (ΑΘΗΝΑ) ΤΕΙ ΑΘΗΝΑΣ
ΟΙΝΟΛΟΓΙΑΣ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΠΟΤΩΝ (ΑΘΗΝΑ) ΤΕΙ ΑΘΗΝΑΣ
ΟΙΝΟΛΟΓΙΑΣ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΠΟΤΩΝ (ΔΡΑΜΑ) ΤΕΙ ΑΝ. ΜΑΚ. ΘΡΑΚΗΣ
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΑΛΙΕΙΑΣ - ΥΔΑΤΟΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΩΝ (ΜΕΣΟΛΟΓΓΙ) ΤΕΙ ΔΥΤ. ΕΛΛΑΔΑΣ
Και στο 4ο Πεδίο εντάσσονται τα τμήματα
ΘΕΑΤΡΟΥ (ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ) ΑΠΘ
ΘΕΑΤΡΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ (ΑΘΗΝΑ) ΕΚΠΑ
ΘΕΑΤΡΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ (ΠΑΤΡΑ) ΠΑΝ. ΠΑΤΡΩΝ
ΘΕΑΤΡΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ (ΝΑΥΠΛΙΟ) ΠΑΝ. ΠΕΛ/ΝΗΣΟΥ
ΠΛΑΣΤΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ & ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ (ΙΩΑΝΝΙΝΑ) ΠΑΝ. ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
Και στο 5ο Πεδίο εντάσσονται τα τμήματα
ΘΕΑΤΡΟΥ (ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ) ΑΠΘ
ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ & ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ (ΑΘΗΝΑ) ΓΕΩΠΟΝΙΚΟ ΠΑΝ.
ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ (ΟΡΕΣΤΙΑΔΑ) ΔΠΘ
ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ (ΧΙΟΣ) ΠΑΝ. ΑΙΓΑΙΟΥ
ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ & ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ (ΚΟΖΑΝΗ) ΠΑΝ. ΔΥΤ. ΜΑΚ.
ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ (ΗΡΑΚΛΕΙΟ) ΠΑΝ. ΚΡΗΤΗΣ
ΒΑΛΚΑΝΙΚΩΝ, ΣΛΑΒΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΝΑΤΟΛΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ (ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ) ΠΑΝ. ΜΑΚΕΔ.
ΔΙΕΘΝΩΝ & ΕΥΡΩΠΑΪΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ (ΠΕΙΡΑΙΑΣ) ΠΑΝ. ΠΕΙΡΑΙΑ
ΔΙΕΘΝΩΝ, ΕΥΡΩΠΑΪΚΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ (ΑΘΗΝΑ) ΠΑΝΤΕΙΟ
ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ & ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ (ΞΑΝΘΗ) ΔΠΘ
ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ & ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ (ΧΑΝΙΑ) ΠΟΛ/ΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ
ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΤΕ (ΠΕΙΡΑΙΑΣ) ΤΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ
ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΑΥΤΟΜΑΤΙΣΜΟΥ ΤΕ (ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ) ΤΕΙ ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ
ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΑΥΤΟΜΑΤΙΣΜΟΥ ΤΕ (ΠΕΙΡΑΙΑΣ) ΤΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ
ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΑΥΤΟΜΑΤΙΣΜΟΥ ΤΕ (ΧΑΛΚΙΔΑ) ΤΕΙ ΣΤ. ΕΛΛΑΔΑΣ
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΤΕ (ΑΘΗΝΑ) ΤΕΙ ΑΘΗΝΑΣ
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΤΕ (ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ) ΤΕΙ ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΤΕ (ΛΑΜΙΑ) ΤΕΙ ΣΤ.ΕΛΛΑΔΑΣ
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΤΕ (ΠΕΙΡΑΙΑΣ) ΤΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΤΕ (ΧΑΝΙΑ) ΤΕΙ ΚΡΗΤΗΣ
 Διαγραφές τμημάτων από πεδία
    Διαγράφεται από το πεδίο
ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ & ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ (ΑΘΗΝΑ) ΓΕΩΠΟΝΙΚΟ ΠΑΝ. 2
ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ (ΟΡΕΣΤΙΑΔΑ) ΔΠΘ 2
ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΤΕ (ΖΑΚΥΝΘΟΣ) - ΣΥΝΤΗΡΗΣΗΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗΣ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑΣ ΤΕ ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ 3&5

Κοινοποίηση σε

FacebookMySpaceTwitterDiggDeliciousStumbleuponLinkedin

Ψηφοφορία Μελών

Στο επερχόμενο Σεμινάριο Επαγγελματικού Προσανατολισμού των Φροντιστήριων μας, για ποιες σχολές ενδιαφέρεστε να μάθετε περισσότερες πληροφορίες

Νομικές - 12.9%
Πολυτεχνικές - 15.8%
Πληροφορικής - 13.9%
Παιδαγωγικών - 5.4%
Οικονομικές - Διοίκησης Επιχειρήσεων - 16.8%
Ιατρικές - 17.8%
Στρατιωτικές - 7.4%
Εμποροπλοιάρχων - 2.5%
Άλλο - 7.4%

Συνολικές ψήφοι: 202
Η ψηφοφορία για αυτό το δημοψήφισμα έχει λήξει ενεργό: 01 Ιουν 2023 - 00:00

ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΣΤΕ ΝΑ ΕΡΓΑΣΤΕΙΤΕ ΣΤΑ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΑ ΜΑΣ;

Σχεδίαση ΕΠΑΦΟΣ Συστήματα Πληροφορικής

Πολιτική Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων (Privacy Policy)

EPAFOS